Uruchomienie linii kolejowej do Zegrza jest już coraz bliżej. Zarząd województwa mazowieckiego zdecydował o dofinansowaniu jej rewitalizacji. Wiadomo już również, że będzie ona obsługiwana przez pociągi SKM, które będą kursowały co pół godziny w szczycie i co godzinę poza nim.

Na początku listopada w siedzibie warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego odbyło się spotkanie, na którym przedstawiono szczegóły przygotowań do uruchomienia linii. Uczestniczyli w nim starosta Robert Wróbel oraz wójtowie gmin Nieporęt, Wieliszew i burmistrz Serocka oraz przedstawiciele przyszłego inwestora PKP PLK i Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM). – Szczególnie skomplikowane będą uzgodnienia odnośnie końcowego odcinka linii w Zegrzu, w rejonie skrzyżowania z DW631 i drogi krajowej nr 61. Obydwie są przygotowywane do przebudowy i ważne jest, by już na etapie projektów uzgodnić takie rozwiązania, by powstał węzeł komunikacyjny dostosowany do potrzeb ruchu zarówno lokalnego, jak i tranzytowego. To konieczne m.in. po to, by w przyszłości uniknąć korków w przypadku zamknięcia szlabanu na przejeździe kolejowym, jak również, by rozwiązać kwestię wyjazdu z pętli w Zegrzu autobusów w stronę Serocka, które dziś musiałyby dojechać do ronda w Zegrzu i na nim zawracać – tłumaczy legionowski starosta, Robert Wróbel.
Linia ma być obsługiwana przez pociągi SKM, które będą jeździć co pół godziny w szczycie i co godzinę poza nim. Jak informuje Starostwo Powiatowe w Legionowie, linia zegrzyńska stanie się częścią magistrali łączącej południe i północ Warszawy, od Piaseczna przez Warszawę Zachodnią, Warszawę Gdańską, Legionowo do Zegrza. – Planowane jest wprowadzenie nowych przystanków kolejowych na skrzyżowaniach, m.in. z drugą linią metra, liniami tramwajowymi i autobusowymi, by zintegrować ze sobą różne rodzaje transportu. Linia zostanie poprowadzona po starym śladzie, a na końcu będzie rozgałęziona do dwóch torów, co pozwoli na swobodne minięcie się pociągów. Planowana prędkość to 60 km/h.- informuje na swojej stronie internetowej legionowskie starostwo. Inwestycja ma zostać dofinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (RPO Mazowsze).

Oprac. KG