Zabawka wzbudzająca mocniejsze bicie serca,jaką niewątpliwie jest FIAT 500, doczekała się większego brata, rozwinięcia. To nie pięćsetka na sterydach, ale samodzielny byt. 500 L jest większy, masywniejszy i pojemniejszy, ale jak wizualny protoplasta przyciąga wzrok.

To bezpośrednie nawiązanie do całej rodziny Mini od BMW i równie udane. No cóż, kopiowanie dobrych pomysłów jest chwalebne. Pięćsetka stała się minivanem. To tendencja coraz powszechniejsza, by jeden model dostosować do różnych potrzeb i zainteresowań klientów. Fiat postanowił wykorzystać dużą popularność i świetną sprzedaż modelu 500.

 

Dane Techniczne:

Silnik 4-cylindrowy rzędowy turbodiesel, moc 85 KM, liczba drzwi – 5, bagażnik 400/1210 l, masa własna – 1357 kg, długość – 4174 mm, szerokość – 1784 mm, wysokość – 1658 mm, rozstaw osi – 2612 mm.

Nie ukrywam, że 500L po prostu mi się podoba. Trochę kalka Mini, trochę zmniejszony minivan, ale przede wszystkim samochód niepowtarzalny. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą to jego niewątpliwy plus. Nieźle jest także z ergonomią wnętrza. Widoczność z miejsca kierowcy oprócz małego minusa, jakim jest widoczność przy słupkach A także jest bardzo poprawna. Samochodem można podróżować z rodziną, lub przyjaciółmi. Cztery osoby zmieszczą się wygodnie, a pięć po prostu się zmieści. Uwaga na klapę bagażnika! Odrobina nieuwagi i zamykając ją można uszkodzić sobie głowę, co mi także się trafiło. Obyło się bez rozcięcia.

Zarówno ja, jak i inni kierowcy zwróciłem uwagę na nieco leniwy silnik. Są kłopoty z wyprzedzaniem i zdecydowanym ruszeniem spod sygnalizatora świetlnego. Dostępny jest także turbodiesel o mocy 105 KM. Ale 500L to nie samochód rajdowy. Raczej miły dla oka gadżet, świetnie spisujący się w miejskiej dżungli. A gdy jeszcze dodatkowo za kierownicą zasiądzie piękna kobieta (tu Agata Żółcińska) – zobaczcie na zdjęciach.

Generalnie to auto bardzo dobrze wyposażone, dobrze prowadzące się na drodze i mimo dość dużej masy dość oszczędne. Zużywa między 4,8 a 6,5 litra. W mieście przy dynamiczniejszej jeździe i w korkach potrafi spalić 7 do 8 litrów. Auto-turystyka już lubi to auto stworzone do wypraw i podróży.