Już niedługo będzie wiadomo, jak mieszkańcy Legionowa oceniają Urząd Miasta i fachowość pracujących tam urzędników. Od ubiegłego tygodnia wszystkie osoby, które przyjdą do ratusza mogą wziąć udział w badaniu satysfakcji klienta.

– Będzie to długofalowy projekt, podzielony na etapy. Co kwartał przez cały miesiąc na terenie urzędu, w każdym pokoju, w biurze obsługi klienta i w informacji będą dostępne ankiety. Każdy mieszkaniec, który zostanie obsłużony w naszym urzędzie zostanie poproszony o jej wypełnienie. Nie zajmie to więcej niż pięć, dziesięć minut. Jest ona w pełni anonimowa – mówi Tamara Mytkowska, rzecznik prasowy UM w Legionowie.A dzięki niej będzie wiadomo między innymi, jak oznakowany jest urząd i czy mieszkańcy nie mają problemu z dotarciem do konkretnego wydziału lub urzędnika, czy zostali sprawnie, fachowo i mile obsłużeni oraz czy pracownik ratusza, z którym się  kontaktowali był merytorycznie przygotowany do wykonywania swoich obowiązków. – Ta ankieta ma ocenić naszą prace i pokazać co robimy dobrze a co źle. Nie ma ona na celu wyróżnienia  najlepszych pracowników, tylko raczej dostosowanie poziomu całego urzędu do tych najlepszych – dodaje Mytkowska.

Wygląda na to, że wiele zmieniać nie będzie trzeba. Bo mieszkańcy Legionowa – a przynajmniej ci, których udało nam się przepytać – są z pracy miejskich urzędników zadowoleni. – Jestem tu pierwszy raz i jak na pierwszy raz to byłem obsłużony super – mówi pan Wacław. – Przed chwilą właśnie załatwiałam sprawę i to trwało chwila moment –  dodaje pani Krystyna. – Nie narzekam. Jest naprawdę szybko. Nie ma kolejek, albo ja tak przynajmniej trafiam. Także jestem zadowolona – mówi Urszula z Legionowa. Ale, jak to z urzędami bywa, mogłoby być lepiej. – Obsługa jest właściwa, ale biorąc pod uwagę dawniejsze czasy, to teraz trzeba składać więcej pisemnych dokumentów, które utrudniają życie – mówi pan Krzysztof. To już jednak od miejskich urzędników nie zależy. Ale z drugiej strony sympatyczny pracownik ratusza może to życie nieco osłodzić.

Badanie satysfakcji klienta będzie prowadzone do 13 września. Następne zaplanowano na okres od 15 listopada do 15 grudnia.