W poniedziałek (19 grudnia) ruszył kolejny etap prac związanych z modernizacją stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonych na zlecenie zarządcy infrastruktury, czyli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Mają one potrwać do 8 stycznia 2023 r. Dla pasażerów oznacza to jedno: komplikacje.
W tym okresie ruch pociągów pomiędzy stacjami Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia, po podmiejskiej linii średnicowej, będzie prowadzony po jednym czynnym torze. Z tego względu większość pociągów kursuje w relacji skróconej, a niektóre z nich zostaną odwołane. Przez linię średnicową kursują cztery pociągi w każdym kierunku w ciągu godziny (jeden pociąg SKM i trzy pociągi KM). Będą one kursować co 3-4 min. przez 10 min., po których nastąpi około 50 min. przerwy.
Z kierunku wschodniego większość pociągów zakończy bieg na stacji Warszawa Wschodnia. Pasażerowie będą mogli kontynuować przejazdy pociągami dalekobieżnymi, a także środkami komunikacji miejskiej, w tym metrem oraz wybranymi liniami autobusowymi i tramwajowymi. Z kierunku zachodniego większość połączeń zostanie skrócona do stacji Warszawa Zachodnia, Warszawa Główna lub Warszawa Gdańska.
Aby ułatwić pasażerom podróżowanie w czasie trwania prac modernizacyjnych, obowiązuje honorowanie biletów w pociągach KM i przewoźników kolejowych oraz środkach komunikacji miejskiej nadzorowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego.