Wraz z początkiem bieżącego roku weszła w życie tzw. ustawa krajobrazowa. W związku z tym urzędnicy zdecydowali się zapytać legionowian co o niej sądzą. Po części zresztą na ich prośbę, bo do ratusza zaczęły docierać sugestie dotyczące zmian w polityce reklamowej miasta.

– Ponieważ chcielibyśmy wysłuchać zarówno głosu przedsiębiorców, jak i naszych mieszkańców, postanowiliśmy zorganizować otwarte konsultacje społeczne. Zarówno w formie spotkania, jak i późniejszej wymiany doświadczeń drogą mailową – tłumaczy Tamara Mytkowska, rzecznik prasowy UM w Legionowie. Publiczna wymiana poglądów na temat lokalnego kodeksu reklamowego nastąpi jeszcze w tym miesiącu. Społeczne konsultacje „na żywo” odbędą się 18 stycznia o 18:30 w sali konferencyjnej ratusza. – Podczas nich profesor Buczek z Politechniki Warszawskiej, jeden z najbardziej kompetentnych ludzi w kraju w temacie ustawy krajobrazowej, zaprezentuje jej główne założenia. Będzie też możliwa dyskusja. Chcemy, żeby wzięli w niej udział mieszkańcy, jak i przedsiębiorcy, ponieważ to właśnie ich najbardziej dotyczy zmiana kodeksu reklamowego w mieście – dodaje rzeczniczka.

Co prawda, to prawda. W końcu nie od dziś wiadomo, że „reklama dźwignią handlu”. Warto jednak ową dźwignię wreszcie przestawić, aby przestała tkwić w pozycji „ogłoszeniowa samowolka”.