CITROEN znów się postarał! Usiąść na Cactusie – może to być czynność nieprzyjemna. Usiąść w Cactusie – rzecz jak najbardziej przyjemna i pożądana. CITROEN C4 Cactus to nie była jedyna intrygująca premiera marki. Nowa wersja modelu C1 zaskakuje wielkimi rozmiarami wnętrza, mimo małego nadwozia. Citroen znów zaskakuje designem!
Pamiętamy legendarny model DS, lub zawsze modny – tak brzydki, że aż piękny 2CV. W historii francuskiej marki największe triumfy święciły takie samochody, które miały niesamowity, zaskakujący i nowoczesny wygląd, były nowatorskie pod względem designu i zastosowanych rozwiązań technicznych. Model Cactus taki nowatorski ma być i należy przyznać, iż udało się to konstruktorom. Airbumps to innowacyjne rozwiązanie zapobiegające wielu uszkodzeniom karoserii na parkingach. Jest funkcjonalne, estetyczne i z możliwością indywidualnego doboru kolorystyki. Podkreślaja indywidualny styl auta i i właściciela, jednocześnie chroniąc karoserię. Nadają indywidualny styl każdemu egzemplarzowi auta i dostępne są w czterech wersjach kolorystycznych.
Powrót do amerykańskiego stylu. Możemy zamówić wersję, w której mamy sofę zamiast dwóch siedzeń z przodu. W pełni cyfrowy i intuicyjny interfejs. Zbędne elementy sterowania zostały przeniesione do jednego tabletu o przekątnej 7 cali z dostępem do internetu. Absolutnie niezbędne przełączniki zgrupowane są wokół niego.
Airbag in Roof – poduszka powietrzna dla pasażera z przodu zainstalowana w dachu, to nowatorskie rozwiązanie na światowym rynku motoryzacyjnym, które pozwoliło zaoferować więcej miejsca na schowek o pojemności 10 litrów. Ogromny panoramiczny, przeszklony dach o wysokim stopniu izolacji termicznej.
Citroen zawalczył o redukcję masy pojazdu poprzez wyrzucenie wszystkiego co zbędne i zastosowanie wielu elementów z aluminium. To i udoskonalona płyta podłogowa pozwoliły na redukcję masy o ponad 200 kg, czyli poniżej tony. A to ma wpływ na zużycie paliwa i emisję CO2.
Citroen C4 Cactus wyposażono w silniki najnowszej generacji. Benzynowe Pure Tech i diesel Blue HDI, spełniające przyszłą normę Euro 6. Ten diesel jest najoszczędniejszy – zużycie paliwa 3,1 litra i emisja na poziomie 82 g/km CO2. Podróż takim pojazdem staje się tania. Po zajęciu miejsca w środku i uruchomieniu motoru nie jesteśmy w stanie rozróżnić, czy to silnik cztero, czy trzycylindrowy. A benzynowy trzycylindrowiec pracuje płynnie i cicho jak rzędowa czwórka.
Wnętrze jest niezwykle obszerne, ma gładkie linie i wiele dużych schowków, oraz półek. Interesujące jest zamknięcie schowka przed pasażerem, które przypomina stare walizy i torby.
Citroen C1 – bardziej wyrazisty styl
Dzięki dynamicznej sylwetce i ciekawemu, aerodynamicznemu przodowi jest łatwy do odróżnienia na drodze od innych samochodów. Jest dostępny w wersji 3 i 5 drzwiowej, hatchback i wersja z otwieranym dachem. Jego absolutnie nietuzinkowy charakter podkreśla dwubarwne nadwozie i żywa kolorystyka wnętrza. Długość 3,46 m, 1,62 szerokości, 1,45 wysokości i średnica zawracania 9,60 m, poszerzony rozstaw kół czynią z niego absolutnie mistrza miejskiej dżungli. Może być wyposażony w wiele użytecznych technologiii znanych dotąd z większych aut. 7 calowy ekran dotykowy i system zdalnego dostępu i bezkluczykowego uruchamiania, kamerę cofania i system wspomagania ruszania na wzniesieniu.
Przód auta uzyskał elementy stylistyczne typowe dla innych najnowszych modeli marki. Tył jest bardziej dynamiczny dzięki przeszklonej pokrywie bagażnika i kwadratowym światłom.
W tym pojeździe możemy także wyróżnić się z tłumu. Dzięki ośmiu różym kolorom nadwozia i personalizacji wyposażenia wewnętrznego i detalom zewnętrznym, oraz ciekawemu designowi kół o rozmiarach 14 lub 15 cali. W tym pojeździe również powalczono o masę – 840 kg. Mamy wiele lżejszych elementów nadwozia i zawieszenia. Nowy układ kierowniczy z elektrycznym sterowaniem nadaje lekkości prowadzenia.
Trzeba przyznać, iż na premierze auta wzbudziły szalone zainteresowanie dziennikarzy. Krótka przejażdżka modelem Cactus dała nam pewien obraz tego modelu. Czuć przy przyspieszeniu niską masę auta, także sprawnie i zdecydowanie hamującego. Ma on bardzo dużo miejsca w środku. Szczególnie pozytywnie zaskakuje ilość miejsca na tylnej kanapie. To bardzo ciekawy samochód wyznaczające nowe trendy projektowe. CITROEN znów się postarał!