Wielki sukces wizerunkowy Legionowa! Miasto zajęło trzecie miejsce w drugiej edycji ogólnopolskiego konkursu „Markowy Samorząd”. W kategorii gmin miejskich, lepszy od Legionowa był tylko Poznań i Szczecin. Miasto otrzymało też wyróżnienie w konkursie „Kryształy PR”. 

– Cieszy mnie, że to w jaki sposób podchodzimy do komunikacji oraz to jak  budujemy nowe oblicze, nowy wizerunek i markę miasta, jest pozytywnie oceniane przez profesjonalne, zewnętrzne i działające bez pieniędzy gremia – mówi prezydent Roman Smogorzewski.Bo trzeba tu podkreślić, że zgłoszenie i udział w obu konkursach – w przeciwieństwie do wielu innych, kierowanych do samorządów – był całkowicie darmowy. O sukcesie decydowało więc nie to ile dana gmina za konkurs zapłaciła, ale to co sobą faktycznie reprezentuje. – Te konkursy są profesjonalne. Nic za nie płacimy i rzeczywiście pokazują, że droga, która poszliśmy w czymś co jest najtrudniejsze, czyli komunikacji, czyli budowania wizerunku jest wysoko oceniane przez specjalistów – dodaje prezydent.

Konkurs „Kryształy PR” w tym roku został zorganizowany już po raz trzeci. Specjaliści od public relations z całego kraju oceniali samorządy w pięciu różnych kategoriach.  Legionowo otrzymało wyróżnienie w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych”. – Nasze wyróżnienie zostało przyznane za to, że nie mamy tylko jednego profilu, bo jest i Arena Legionowo i Urząd Miasta i Centrum Komunikacyjne i jest też profil rzecznika prasowego. Jesteśmy z tymi profilami obecni zarówno na    Facebooku jak i na Twitterze, także poza godzinami naszej pracy i w weekendy. Angażujemy naszych mieszkańców, organizujemy dla nich różne zabawy i gry. Mamy również konkursy z nagrodami. Coś tam się więc cały czas dzieje dzieje – mówi Tamara Mytkowska, rzecznik prasowy UM w Legionowie.

Cały czas, miasto buduje też swoją markę – Legionowo Porusza. – To co bardzo ważne, to fakt, że naszą markę budujemy konsekwentnie od wielu lat na podstawie strategii marki, która została opracowana kilka lat temu. Ta konsekwencja jest bardzo ważna, jeśli chodzi o budowanie marki. To jest bowiem proces długotrwały. Udało nam się to i zostaliśmy docenieni – mówi Anna Szczepłek, kierownik Referatu Marketingu UM w Legionowie. A doceniła ją kapituła konkursu „Markowy Samorząd”. Jego celem  jest wyróżnienie i nagrodzenie jednostek samorządu terytorialnego, którym udało się wypracować własną markę, które ją rozwijają, konsekwentnie budują dobry wizerunek swojego regionu, a przy tym wyróżniają się dynamicznym rozwojem i dobrymi wskaźnikami ekonomicznymi. – W naszym przypadku zagrała, myślę, nasza kreatywność. Pokazywaliśmy naszą imprezę Akcja Poruszenie. To było główne wydarzenie, które opisywaliśmy, jajko sposób na wdrażanie marki w mieście i przede wszystkim zaznajamiania z nią mieszkańców. Mam nadzieję, że wszyscy pamiętają pokaz wideomapingu na ratuszu sprzed dwóch lat, kiedy to po raz pierwszy zaprezentowaliśmy oficjalnie mieszkańcom logo miasta – mówi Anna Szczepłek – Przez cały kolejny rok było ono prezentowane przy okazji większości miejskich imprez. A chodziło o nakłonienie legionowian do większej aktywności i przekonanie ich, że Legionowo Porusza, że warto się ruszać i być aktywnym – dodaje.

Gratulujemy urzędnikom dobrej roboty!