To kolejna generacja ważnego w motoryzacji samochodu. Mitsubishi Outlander znany jest i ceniony już od lat. Sukcesy sprzedaży nie wzięły się znikąd. Duża przestrzeń, pojemny bagażnik i przyzwoite osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa, oraz bardzo dobre własności jezdne w terenie stawiają go wśród liderów w klasie SUV-ów.

Najnowszy ma bardziej aerodynamiczny przód i elegancki, zmieniony nieco tył. Z boku auta zmian jest stosunkowo najmniej. W środku auta zmian jest także nie dużo. Deska rozdzielcza nabrała wyrazistości, a wstawki nawiązujące do włókien węglowych dodają prestiżu i elegancji. Koło lewarka zmiany biegów mamy przycisk włączający napęd na cztery koła. Fotele wydają się być nieco bardziej wygodne.

Co więcej nowy model jest lżejszy od poprzedniego o 100 kg. I jeszcze jedna ważna rzecz, to nie prawda co napisał jeden z dziennikarzy, że nowy Mitsubishi Outlander prowadzi się tak samo jak poprzedni jak duży tapczan. Ten najnowszy jest zawieszony bardziej sztywno i prowadzi się pewniej na drodze. Układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny. Sprawdziliśmy to w ferworze walki, rywalizacji na premierze. Auto-turystyka.pl wspólnie z Off-road.pl w jednej załodze zanotowała sukces. Red. Dorota Sobol z Off-road.pl zwyciężyła w teście Stewarta z wszystkimi dziennikarzami, a Mirosław Wdzięczkowski był trzeci w ciasnej, krętej próbie sprawnościowej na czas.