Od wielu lat legionowskie wodociągi stawiają na wysoką jakość obsługi swoich klientów, dostarczając im nowych rozwiązań, które podnoszą komfort obsługi. Zdalny odczyt wodomierzy, nowoczesna wymiana wodomierzy oraz faktura w formie elektronicznej to tylko kilka z nich.

Popularność e-faktury każdego roku jest coraz większa i liczba osób zainteresowanych jej otrzymywaniem stale wzrasta. Należy powiedzieć, że codziennie do Biura Obsługi Klienta spółki wpływa średnio około 15 wniosków dotyczących e-faktury. I trudno się dziwić, bo usługa ta jest w pełni bezpłatna, a dodatkowo, co bardzo ważne, sprzyja ochronie środowiska.

Kolejnym cennym rozwiązaniem jest dalsze ulepszanie zdalnego odczytu wodomierzy, gdzie klient nie musi oczekiwać wizyty inkasenta celem spisania stanu wodomierza. – Obecnie wdrażamy nowy system odczytu wodomierzy „IZAR NET 2”, który usprawnia pozyskiwanie odczytów, zmniejsza koszty związane z przejazdem samochodu oraz przyspiesza wystawianie faktur. Pracownik za pomocą nowoczesnego tabletu i innowacyjnego systemu pobiera odczyty w znacznie szybszy i dokładniejszy sposób. Specjalny moduł radiowy zamontowany na wszystkich wodomierzach pozwala na zdalny odczyt ostatniego dnia miesiąca, zawsze o tej samej godzinie. Dzięki jeszcze bardziej precyzyjnemu automatycznemu odczytowi unikamy takich sytuacji, jak błędny stan licznika czy pomyłka przy ręcznym wprowadzeniu danych – mówi Grzegorz Gruczek, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągowo-Kanalizacyjnego „Legionowo”.

Warto dodać, że system rejestruje również wszelkie nieprawidłowości, takie jak przepływ wsteczny, wyciek wody oraz brak przyrostu wskazań. Dodatkowo PWK wprowadza również nowy system wymiany wodomierzy, w którym monter będzie wyposażony w drukarkę termiczną, urządzenie rejestrujące wodomierz oraz tablet do zbierania podpisu elektronicznego. Dzięki temu usprawni się cały proces wymiany, pozwalając uniknąć błędu przy ręcznym spisywaniu numeru wodomierza. – Są to wszystko rozwiązania nowoczesne, komfortowe, a także w pełni bezpieczne dla odbiorców naszych usług. Dlatego zamierzamy dalej podążać w tym kierunku i wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom w tym zakresie – dodaje prezes Grzegorz Gruczek.