Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli GDDKiA oraz firmy Skanska, prace przy przebudowie legionowskiego odcinka DK 61 ruszą w wakacje. Wykonawca będzie pracował przy utrzymanym ruchu, aby kierowcy i sąsiedzi inwestycji jak najmniej odczuli niedogodności związane z przebudową. We wtorek (15 maja) jej koncepcję przedstawiono radnym i mieszkańcom przybyłym na posiedzenie miejskiej komisji rozwoju.

W ramach przebudowy na odcinku o długości około 1,8 km powstanie dwujezdniowa droga wraz z przynależną infrastrukturą techniczną i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym sygnalizacją świetlną. Na całym odcinku wykonane zostaną chodniki i ścieżka rowerowa oraz osiem zatok autobusowych. Pojawią się ekrany akustyczne, będzie też nasadzona zieleń. W planach jest także wykonanie odwodnienia i oświetlenia. – Harmonogram robót zakłada, że wykonawca do końca maja złoży zamienny wniosek o decyzję ZRID. Wykonawca planuje rozpoczęcie robót w okresie wakacyjnym. Będą to prace związane głównie z usuwaniem istniejących kolizji z infrastrukturą podziemną – mówi Tomasz Kwieciński, zastępca dyrektora ds. inwestycji GDDKiA oddział Warszawa. I dodaje: – Przebudowa obejmuje poprawę bezpieczeństwa ruchu poprzez wybudowanie chodników i ścieżek rowerowych i odseparowanie ruchu pieszo-rowerowego od ruchu samochodowego.

Jak zapowiada kierownik budowy Jacek Godlewski, w pierwszej kolejności usunięte będą kolizje sieci podziemnych i rozpoczęta zostanie budowa obiektów mostowych przy Centrum Szkolenia Policji. Po usunięciu kolizji wystartuje budowa lewej nitki jezdni, a w tym czasie ruch będzie odbywał się istniejącą, prawą nitką. – Będziemy się starać, żeby inwestycja była jak najmniej dotkliwa dla okolicznych mieszkańców. Chcemy, aby dojazd do okolicznych działek był zapewniony – mówi Jacek Godlewski z firmy Skanska. – Może się jednak zdarzyć, że na pierwszym etapie budowy drogi lokalnej wystąpią krótkotrwałe utrudnienia. Będziemy takie sytuacje każdorazowo rozwiązywać indywidualnie z zainteresowanymi mieszkańcami – zapewnia przedstawiciel wykonawcy. Po wybudowaniu lewej nitki ruch zostanie puszczony nową drogą, a stary, prawy pas zostanie przebudowany. Zaplecze budowy ma być zlokalizowane w rejonie CSP.

Przy okazji spotkania, co ciekawe i smutne zarazem, wyszło na jaw, że wbrew obietnicom ministra Mariusza Błaszczaka mieszkańcy mogą zapomnieć o kładce dla pieszych na wysokości przejścia do kościoła pw. Matki Bożej Fatimskiej. – Ustaliliśmy w ministerstwie, że nie wybudujemy kładki. W tym miejscu powstanie przejście dla pieszych z sygnalizacją wzbudzaną – mówi Tomasz Kwieciński z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Po przebudowie organizacja ruchu przewiduje, że pełen dostęp do drogi będzie ograniczony do trzech skrzyżowań: w ulicach Sybiraków/Strużańska, Piaskowa i Wolska. – Te ulice będą miały wszystkie relacje. Pozostałe skrzyżowania będą ograniczone do relacji prawoskrętnych – mówi dyrektor Kwieciński. Planowany finał robót na legionowskim odcinku przewidziany jest na sierpień 2020 roku. – Będziemy podejmować działania mobilizujące wykonawcę, aby roboty zostały jak najszybciej zakończone. Należy jednak pamiętać, że chodzi o przebudowę drogi krajowej „pod ruchem”, co będzie generowało utrudnienia, może więc to zająć więcej czasu – dodaje Tomasz Kwieciński.

Dotychczas w ciągu drogi krajowej nr 61 Warszawa – Legionowo zrealizowano: obwodnicę Jabłonny (długość: 3,7 km, zakończenie prac w 2008 roku), a także przejście przez Legionowo – dwa etapy (łączna długość 2,3 km, zakończenie prac w 2009 i w 2011 roku).

2 KOMENTARZE

  1. W legionowie nie ma obwodnicy tylko poszerzenie drogi z podniesieniem klasy drogi. Serock ma obwodnice przypominajaca droge ekspresowa ale nia nie jest (zbyt male promienie krzywizny drogi, zbyt czeste zjazdy itp) gdyż poza duzymi miastami tak sie robi.
    Jak dobrze pamietam w legionowie nie wykonywano kladek z racji na koszt ale nie oznacza ze nie bedzie tego mozna zrobic w przyszlosci gdyby ruch sie zwiekszyl zarowno samochodow jak i pieszych.
    Tak samo skret na debe w zegrzu nie ma wiaduktu z racji na zbyt duze koszta i zbyt maly ruch. W przyszlosci jest planowany wiadukt (gdyby ruch sie zwiekszyl)

  2. Obwodnica Serocka ma 7 wiaduktów i dwie kładki. W Legionowie nie ma żadnego skrzyzowania bezkolizyjnego. Za to ma byc 6 świateł spowalniających ruch. i co tu komentować.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.