Legionowski Kryształ

0
1504

Co prawda konkurencji chwalić się nie powinno, ale nie możemy przemilczeć sukcesu, jaki odniósł magazyn wydawany przez legionowski urząd miasta. Miesięcznik „Moje Legionowo” znalazł się wśród pięciu najlepszych gazet miejskich w Polsce. Wydawnictwo otrzymało wyróżnienie w konkursie „Kryształy PR-u”, organizowanym w ramach Ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej w Krakowie.

To nie pierwszy „Kryształ” w historii miasta. Dwa lata temu urzędnicy zostali wyróżnieni za „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych”. Tym razem dostrzeżono zmiany, jakie w biuletynie „Moje Legionowo” wprowadziła rzeczniczka ratusza, Tamara Mytkowska i jej pracownicy z Referatu Komunikacji Społecznej.

– Moje Legionowo w ostatnich latach przeszło metamorfozę i obecnie dalekie jest od typowych miejskich biuletynów. Nie promuje na każdej stronie lokalnych polityków, radnych, nie pisze długich relacji z tego, co już było. Okazjonalnie pojawia się w niej prezydent czy starosta, a krótkie relacje z najważniejszych wydarzeń okraszone są sporą porcją zdjęć uczestniczących w imprezie mieszkańców – mówi Tamara Mytkowska, redaktor naczelna, dodając, że gazeta tworzona jest z myślą o potrzebach odbiorcy – Jako periodyk miejski edukuje i przekazuje informacje o inwestycjach, ale nie robi tego w nachalny i daleki od sztuki medialnej sposób. Pokazujemy, że mieszkańcy mają powód do dumy ze swojego miasta. Budujemy wspólnotę, w tym celu w mediach społecznościowych i na billboardach wykorzystujemy hashtag #dumnizlegionowa.

Jury konkursowe w składzie: prof. Sławomir Smyczek, dr Sebastian Chachołek, dr Anna Adamus-Matuszyńska, dr Marek Lipczyk, dr Marek Skała, dr Krzysztof Koj poddało ocenie m.in. tematykę, skład, projekt i rozwiązania graficzne. Zwracano również uwagę, czy publikowane treści są użyteczne dla mieszkańców. Uwagę jury zwróciło m.in. to, że redakcja nawiązała współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy za darmo przesyłają porady dla mieszkańców.

Bezpłatna gazeta wydawana jest pod koniec każdego miesiąca w nakładzie 6 tys. egzemplarzy, dystrybuowana w kilkudziesięciu stałych punktach miasta. Wersja elektroniczna dostępna jest na stronie internetowej miasta oraz na portalach społecznościowych.

Anna Krajewska