Wolność – przygoda – autentyczność  – pasja. Przygotujcie się na pierwszy mały SUV przygotowany z myślą o warunkach ekstremalnych. Stylistyką nawiązuje nieco do legendarnego Willysa. Jesteśmy w dużym pozytywnym szoku. To auto po prostu się nam bardzo podoba. A ilość możliwych wstawek, malowań, wersji i wyposażenia mówi, iż młodzi ludzie i nieco starsi będą mogli sobie pofolgować.

Każdy nowy Jeep podnosi poprzeczkę jazdy w terenie wraz z radością z jazdy. Tak jest od roku 1941. Nowy Renegade to całkiem nowy gatunek marki, zaprojektowany w USA, produkowany w Italii. Zaprojektowany jak SUV do pokonywania miejskiej dżungli ale z genem pokonywania zielonej dżungli i innych ostępów. Łączy przez to niedoścignione właściwości jezdne i najnowocześniejszą technologię z tym co Jeep ma najlepszego, z twardym, niepokornym, surowym charakterem. To połączenie znanej już dzikości z ucywilizowaniem.

Renegade możemy umieścić w segmencie najmniejszych SUV -ów do 4,2 metra długości. Ale ma całkiem długą maskę przednią, dużo miejsca na przednich fotelach, jak i na tylnej trzyosobowej kanapie. Do tego wcale nie mały bagażnik. Na przejrzystej desce rozdzielczej mamy 7 calowy wyświetlacz LCD.

Oferuje trzy rodzaje napędu, na dwa, cztery koła i z reduktorem. Możemy mieć dwa innowacyjne systemy 4×4 – Jeep Active Drive (jednobiegowy system dostępny w wersjach Longitude i Limited), lub też Jeep Active Low ( jednobiegowy system z przełożeniem pełzającym), które gwarantują wysoką sprawność w terenie. Pierwszy z nich wyposażono w funkcję Selec Terrain, która pozwala dobrać optymalne ustawienia do każdych warunków na drodze. Można mieć do pięciu programów, Auto, Śnieg, Piasek, Błoto, a nawet Skały. Do tego auto jest także wyposażone w funkcje kontroli prędkości Selec-Speed Control i kontroli zjazdu Hill-descent Control. Oferuje też system odłączania wału napędowego.

Inne systemy to kontroli stabilności przyczepy, parkowania równoległego i prostopadłego i zapobiegania dachowaniu. Jest także monitoring martwego pola i wykrywanie niewidocznych obiektów i tylna kamera , oraz 6 poduszek powietrznych.

Silniki; benzynowe –  podstawowy to 1,6 E.torQ 110 KM
1,4 multiAir II 140 i 170 KM.
Wysokoprężne to 1,6 MJD 120 KM  i 2,0 MJD 140 KM

Jeep zastosował wiele gadżetów i symboli nawiązujących do legendy marki. Auto można nabyć z wieloma oznaczeniami i naklejkami, także militarnymi, a głównym motywem jest znany z kanistra wojennego krzyż, obecny w  tylnych światłach i wielu innych miejscach. Zestaw wstawek kolorystycznych można dobrać do temperamentu i zainteresowań każdego użytkownika. JEEP RENEGADE najnowszej generacji zaintrygował nas bardzo.

1 KOMENTARZ

  1. Calkiem niezle, jak za te pieniadze. Nie ma jeszcze, coprawda ceny, ale mowi sie, ze bedzie kosztowal okolo 20tys dolarow, czyli na dzien dzisiejszy 66tys zlotych. Samochod dla Kowalskiego.

Comments are closed.