Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne „Legionowo” od wielu lat stawia na jakość obsługi klientów, dostarczając nowych rozwiązań technologicznych, które podnoszą komfort korzystania z jego usług. Efekty mieszkańcy korzystający z usług PWK mogą dostrzec na każdym kroku.

Zdalny odczyt wodomierzy, wymiana wodomierzy ze wsparciem systemów informatycznych oraz faktura w formie elektronicznej to tylko niektóre z nowoczesnych rozwiązań, wychodzących naprzeciw oczekiwaniom legionowian. Jak twierdzą pracownicy wodociągów, popularność E-FAKTURY każdego roku jest coraz większa. Liczba zainteresowanych osób stale wzrasta. Codziennie do Biura Obsługi Klienta legionowskich wodociągów wpływa około 15 nowych wniosków o e-fakturę. Usługa ta jest w pełni bezpłatna, a dodatkowo, co jest bardzo ważne z punktu widzenia ekologii – sprzyja ochronie środowiska.

Rozwiązaniem, które szczególnie w okresie pandemii było przez wielu nowych mieszkańców doceniane, jest zdalny odczyt wodomierzy. Klient nie musi już oczekiwać wizyty inkasenta celem spisania stanu wodomierza. Wdrożony został nowy system odczytu wodomierzy „IZAR NET 2”, który usprawnia pozyskiwanie odczytów, zmniejsza koszty związane z przejazdem samochodu oraz przyspiesza wystawianie faktur. Pracownik, za pomocą nowoczesnego tabletu i innowacyjnego systemu, pobiera odczyty w znacznie szybszy i dokładniejszy sposób. Specjalny moduł radiowy zamontowany na wszystkich wodomierzach pozwala na zdalny odczyt z ostatniego dnia miesiąca, zawsze o tej samej godzinie. – Dzięki jeszcze bardziej precyzyjnemu automatycznemu odczytowi unikamy takich sytuacji, jak błędny stan licznika czy pomyłka przy ręcznym wprowadzaniu danych. System rejestruje również wszelkie nieprawidłowości: przepływ wsteczny, wyciek wody i brak przyrostu wskazań – podkreśla Grzegorz Gruczek, prezes zarządu PWK „Legionowo”.

W ubiegłym roku Przedsiębiorstwo wprowadziło nowoczesny system wymiany wodomierzy, w którym to monter jest wyposażony w urządzenie rejestrujące wodomierz, tablet do zbierania podpisu elektronicznego oraz drukarkę termiczną. Usprawnia to proces wymiany i pomaga uniknąć błędów podczas ręcznego spisywania numeru wodomierza. Są to nowoczesne, komfortowe, a także w pełni bezpieczne rozwiązania. Dzięki temu postęp technologiczny w PWK „Legionowo” trwa nieprzerwanie, pozwalając firmie osiągnąć europejskie standardy najnowszej generacji.