Nowa, Niepubliczna Szkoła Podstawowa EduSpektrum w Legionowie staje się faktem! Do placówki z siedzibą w Spektrum Sportu przy ulicy Narutowicza 96 już zapisują się uczniowie. Od początku kwietnia prowadzi ona rekrutację do wszystkich oddziałów – od zerówki aż po klasę ósmą.

Zainteresowani mogą składać podania elektronicznie, pobierając dokumenty ze strony szkoły. Spotkania informacyjne dla rodziców odbywają się w każdym miesiącu. Najbliższe zaplanowano 13 maja, a kolejne 22 czerwca. – Podczas tych spotkań szerzej prezentujemy koncepcję szkoły, pokazujemy tworzącą się przestrzeń do edukacji i odpowiadamy na wszystkie pytania uczestników. Jeżeli chodzi o sam obiekt, finansowane z kredytu bankowego i ze środków własnych prace budowlane idą zgodnie z planem – zapewniają przedstawiciele szkoły.

Jej dyrektorem będzie od września Iwona Bekisz, która od ponad 20 lat jako nauczyciel poszukuje najlepszych metod pracy z dziećmi i młodzieżą, doskonaląc te narzędzia, które już się sprawdziły. Właściciele nowej placówki są zdania, że to idealna osoba do tej roli: – Przez 12 lat pełniła funkcję dyrektora szkoły niepublicznej. Wie, że szkoła może dawać dużo radości i satysfakcji zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Aktualnie buduje zespół nauczycieli, którzy odbędą szkolenia, aby jak najlepiej realizować założenia programowe szkoły. Wciąż poszukuje najlepszych rozwiązań organizacyjnych i kierowniczych. Stworzyła autorską koncepcję szkoły, opartą o fiński model edukacji. To nasz sposób na przełamywania utartych schematów powszechnie funkcjonującego systemu edukacji. Wiemy, jak stworzyć przyjazną przestrzeń do zdobywania wiedzy i rozwijania talentów. Chcemy zapewnić naszym uczniom innowacyjne narzędzia i efektywne metody nauki.

Mocną stroną EduSpektrum ma być zaplecze sportowe, dlatego planowane są tam lekcje, w których ważny jest ruch, tak aby w proces nauki zaangażować wszystkie zmysły. Ważnym elementem edukacji będą też języki obce, szczególnie powszechny dziś język angielski – nauczany na wiele sposobów, z częścią prowadzonych w nim zajęć. Ponadto nauczyciele tworzą już autorskie programy – wychodzące poza sztywne ramy podstawy programowej, w których możliwe będzie podążanie za zainteresowaniami dzieci, z uwzględnieniem ich naturalnych potrzeb i zaspokajaniem ciekawości. W praktyce oznacza to pracę w mało licznych klasach, gdzie nauczyciel jest towarzyszem oraz przewodnikiem i inspiratorem w procesie edukacji.