Choć to szkodliwy dla zdrowia relikt poprzedniego ustroju, wciąż tu i ówdzie da się go jeszcze spotkać. Dlatego seroccy urzędnicy zdobyli kolejne środki na usunięcie z terenu gminy reszty azbestowych pokryć dachowych.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przyznał miastu i gminie Serock dofinansowanie na utylizację azbestu w wysokości blisko 28 tys. zł, co stanowi 40 proc. kosztu kwalifikowanego zadania. Pozostałe 60 proc., czyli prawie 42 tys. zł, wyłoży gmina. W ramach zadania zaplanowano odebranie 100 ton składowanych przez mieszkańców płyt azbestowych oraz zdemontowanie z 74 nieruchomości około 51 ton pokryć dachowych wykonanych z wyrobów zawierających azbest. Na mocy umowy z serockim ratuszem, demontażem pokryć dachowych oraz odbiorem składowanych płyt falistych azbestowo-cementowych zajmie się firma Pro-Eko Serwis z Gostynina.

Właściciele nieruchomości, na których znajduje się azbest, są proszeni o składanie wniosków dotyczących bezpłatnego usunięcia eternitu. Wraz załącznikami można je pobrać w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku (Biuro Obsługi Mieszkańca – stanowisko nr 2) lub ze strony internetowej www.serock.pl w zakładce „Dbamy o środowisko – zadania – odbiór azbestu”. Więcej informacji można uzyskać pod numerami tel. 22 782 88 39 i 22 782 88 53.