Mimo panujących teraz dodatnich temperatur, ostatnie mroźne tygodnie sprawiły, że na wielu akwenach pokrywa lodowa wydaje się wciąż mocna. To jednak bardzo złudne wrażenie. Z tego właśnie powodu Legionowskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe przygotowało nowy materiał informacyjny w ramach kampanii edukacyjnej pod nazwą „I Ty możesz uratować komuś życie!”, w którym przypomina i przestrzega: na akwenach nie ma bezpiecznego lodu!

Zdaniem ratowników Legionowskiego WOPR spacery po podmarzniętej tafli są teraz szczególnie niebezpieczne. Pokrywa łatwo kruszy się pod ciężarem zwierząt i ludzi, przez co nietrudno o tragedię. – Gorąco apelujemy: nie wchodźcie na lód, ponieważ w przypadku akwenów nie ma bezpiecznego lodu! Szczególnie teraz, kiedy temperatura powierza stale rośnie i każdego dnia coraz mocniej operuje słońce, lód degraduje się w bardzo szybkim tempie. Z godziny na godzinę jego nośność spada. Wchodzenie w tej chwili na pokrywę lodową staje się wręcz śmiertelnie niebezpiecznie – ostrzega Krzysztof Jaworski, prezes Legionowskiego WOPR.

Scena utonięcia spacerującej po podmarzniętym Jeziorze Zegrzyńskim dziewczyny została zaimprowizowana przez legionowskich ratowników. Twórcy nowego filmu edukacyjnego L-WOPR przypominają: podobnych tragicznych zdarzeń każdego roku w całej Polsce jest bardzo wiele. – Bardzo zależy nam na tym, by każdy bezpiecznie wracał do domu z zimowego spaceru. Nie wchodźcie państwo na lód, a psy w pobliżu akwenów wyprowadzajcie zawsze na smyczy. Jeśli widzicie niebezpieczną sytuację na wodzie, niezwłocznie wezwijcie pomoc: przez numer alarmowy 112 lub numer ratunkowy nad wodą: 601 100 100. Serdecznie prosimy o wsparcie i udostępnienie naszego filmu w mediach społecznościowych, bo w ten sposób można realnie uratować komuś życie – przekonuje Krzysztof Jaworski.

Nowy film informacyjny Legionowskiego WOPR jest dostępny pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=kmx_lVpw-xM&feature=youtu.be. Kampanię „I Ty możesz uratować komuś życie!” wspierają PKN ORLEN, Plus i PZU, a działania promocyjne prowadzi agencja Salus Public Relations.