Mimo wprowadzania kolejnych rozwiązań ułatwiających mieszkańcom załatwianie spraw urzędowych, nadal w najtrudniejszej sytuacji są osoby niepełnosprawne, starsze, chore i osoby, które z powodu sytuacji losowej zwyczajnie nie mogą wyjść z domu. To właśnie z myślą o nich Serock dołączył właśnie do samorządów, które uruchomiły usługę tzw. mobilnego urzędnika.

Podobnie jak to się dzieje gdzie indziej, specjalnie oddelegowany pracownik Urzędu Miasta i Gminy w Serocku dojedzie do osób, które nie mają możliwości załatwienia pilnej sprawy urzędowej ze względu na poważną chorobę, niepełnosprawność lub sprawowanie opieki nad osobą niepełnosprawną. Rozwiązanie dedykowane jest także dla mieszkańców gminy w wieku 75+. Urzędnik dostarczy im potrzebne druki, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie je, a następnie zarejestruje w urzędzie. „Wierzymy, że obopólne zrozumienie w tej kwestii pomoże osobom potrzebującym. Prosimy więc – jeśli macie Państwo wiedzę o osobie, która takiej pomocy potrzebuje, pomóżcie jej zgłosić się do nas. Zdajemy sobie sprawę, że ta informacja może nie trafić do osób, którym chcemy pomóc, dlatego liczymy na Państwa wsparcie w dotarciu do nich. Ale mamy także drugą prośbę: ponieważ pracujemy w ograniczonym składzie i ograniczamy kontakty bezpośrednie tylko do tych najpilniejszych, prosimy, aby ta usługa zarezerwowana była wyłącznie dla osób naprawdę potrzebujących pomocy” – apelują seroccy urzędnicy.

Mobilny Urzędnik pomoże szczególnie w sprawach związanych z wyrobieniem dowodu osobistego, zameldowania i wymeldowania z pobytu stałego/czasowego oraz zgłoszeniem zgonu. Jeśli natomiast zajdzie potrzeba pomocy w zakresie innych pilnych zagadnień, mieszkańcy są proszeni o kontakt pod numerem telefonu 22 782 88 05, czynnym w godzinach pracy urzędu.
Przy okazji warto wspomnieć, że poprzez ogólnopolską infolinię 22 505 11 11 można zgłosić potrzebę skorzystania z usług pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej, którzy następnie ustalą kto i w jakiej formie będzie mógł danego mieszkańca wesprzeć.