Na taką informację rodzice, podopieczni oraz pracownicy legionowskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej czekali od dawna. Po wielu latach lokalowej stabilizacji zmienia ona właśnie siedzibę i przenosi się do pomieszczeń w oddanym niedawno do użytku budynku przy ul. Jagiellońskiej 69, czyli nowym skrzydle Powiatowego Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych.

Zmieniając adres z Jagiellońskiej 2 na 69, Poradnia zyskała dodatkową powierzchnię (zwiększyła się ona z 314 do 560 m²), poprawią się też warunki jej funkcjonowania. Nowe, położone na pierwszym i drugim piętrze lokale otwierają możliwości rozwoju placówki w kierunku działalności terapeutycznej dla małych dzieci z niepełnosprawnościami oraz zapewnienia psychologicznego wsparcia dla ich rodziców. Zorganizowano tam wygodnie urządzone, dobrze wyposażone w narzędzia diagnostyczne i pomoce dydaktyczne gabinety psychologiczne i pedagogiczne, a także sale do zajęć terapeutycznych-logopedycznych, pedagogicznych i terapii integracji sensorycznej dla małych dzieci. Zadbano też o pomieszczenia biurowe i socjalne dla personelu.

W zamyśle organu prowadzącego Poradnia – mająca w rejonie swojego działania 118 publicznych oraz niepublicznych szkół i przedszkoli – będzie teraz częścią nowo powstałego Powiatowego Centrum Poradnictwa i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, stworzonego po to, aby pod jednym adresem skupić podmioty, których udział jest niezbędny w procesie kompleksowej diagnostyki, edukacji i terapii. W skład Centrum weszły ponadto przedszkole, szkoła podstawowa oraz szkoła przysposabiająca do pracy.

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Legionowie jest publiczną placówką oświatową, która świadczy usługi w zakresie diagnozowania dzieci i młodzieży, wydawania opinii i orzeczeń dla potrzeb edukacji, udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, młodzieży i ich rodzicom oraz wspomagania szkół i przedszkoli w ich działalności edukacyjnej i wychowawczej. Nowa siedziba umożliwi poradni dodatkowo pełnienie funkcji wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego z jego podstawowym zadaniem, a więc wczesnym wspomaganiem rozwoju dzieci.