fot. arch.

W końcówce bieżącego roku, wraz z tradycyjną korektą rozkładu jazdy, pasażerowie korzystający z transportu szynowego dostali od przewoźników kilka złych wieści. Także ci z Legionowa i powiatu. W związku z inwestycjami na kolei znacząco ograniczono liczbę pociągów zatrzymujących się na stacjach Warszawa Wschodnia i Centralna. Aby w przyszłości było lepiej, przez około pół roku trzeba się będzie pomęczyć.

Jednym z głównych „winowajców” zamieszania jest rozpoczęcie budowy nowej stacji – Warszawa Targówek. W przypadku pasażerów z Legionowa najbardziej odbije się to na osobach podróżujących SKM-ką S3. Oprócz jednego kursu, oznaczonego jako S30, składy pojadą przez stacje: Warszawa ZOO, Warszawa Gdańska, Warszawa Młynów, Warszawa Koło, Warszawa Powązki i Warszawa Zachodnia peron 8. Pasażerom pozostaje więc albo przesiadka do metra, albo korzystanie z pociągów Kolei Mazowieckich zmierzających na Lotnisko Chopina.

Skoro już mowa o KM-kach, ich rozkład zasadniczo się nie zmienił. Małe przesunięcia czasu odjazdów dotyczą głównie popołudniowych pociągów na odcinku Ciechanów – Działdowo. Natomiast od 8 stycznia na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga, w związku z budową przystanku Warszawa Targówek, ruch pociągów będzie odbywał się po jednym torze.

Na pocieszenie przewoźnicy proponują podróżującym wzajemne honorowanie biletów ZTM i Kolei Mazowieckich. Zostaje ono utrzymane w pociągach S3 kursujących przez Warszawę Gdańską, a dodatkowo bilety ZTM (wszystkich rodzajów, z uwzględnieniem stref biletowych) będą honorowane w pociągach KM na odcinku Legionowo – Warszawa Zachodnia p. 8 (przez Warszawę Gdańską). Pasażerowie z biletami kartonikowymi ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane, są obowiązani do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny rozpoczęcia przejazdu w formacie 24-godzinnym, zaś posiadacze biletów zakodowanych na WKM muszą je uprzednio aktywować.