Miesięcznik „Puls Miasta” jest jedną z najlepszych gazet miejskich w Polsce. Wydawnictwo otrzymało wyróżnienie w konkursie „Kryształy PR-u”, organizowanym w ramach ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej. Na przestrzeni ostatnich lat legionowski ratusz doceniono już cztery razy.

„Puls Miasta” ewoluował z biuletynu miejskiego „Moje Legionowo”, ukazującego się od 2007 r. Do 2013 roku był typowym biuletynem urzędowym o małym, kieszonkowym formacie, ukazującym się co kwartał. Stopniowo zmieniał formułę, aby w 2017 roku przejść do historii i ustąpić miejsca nowemu wydawnictwu o nazwie „Puls Miasta”. – To nie tylko nowy tytuł, ale przede wszystkim nowe podejście do prasy miejskiej. Wraz z moim zespołem z Referatu Komunikacji Społecznej i Promocji stworzyliśmy nowy layout, nawiązaliśmy kontakty z partnerami społecznymi, którzy bezpłatnie udzielają porad czytelnikom, wprowadziliśmy nowe, interesujące naszych mieszkańców tematy – mówi szefowa referatu Tamara Boryczka, podkreślając, że cała gazeta tworzona jest przez jego pracowników. – Sami zajmujemy się jej składem, piszemy teksty, robimy zdjęcia, projektujemy grafiki. W ramach współpracy z partnerami Karty Dużej Rodziny otrzymujemy teksty poradnikowe. Prezentujemy zdolnych, wyróżniających się mieszkańców. W tym roku opublikowaliśmy wywiady m.in. z Michałem Perlem, Janem Bokszczaninem, czy muzykami zespołu Jesteśmy Szczęśliwą Rodziną. To nowa jakość prasy miejskiej i jestem dumna, że zostało to dostrzeżone na arenie ogólnopolskiej przez niezależne jury, złożone z fachowców branży public relations – mówi Tamara Boryczka, która oprócz kierowania referatem jest także redaktor naczelną nagrodzonego miesięcznika.

Konkursowe jury poddało ocenie m.in. tematykę, skład, projekt i rozwiązania graficzne. Zwracano również uwagę, czy publikowane treści są użyteczne dla mieszkańców. Kolejna nagroda stanowi potwierdzenie kompetencji tworzącego „Puls Miasta” profesjonalnego zespołu redakcyjnego, z wykształconymi, doświadczonymi dziennikarzami w składzie. Sami pracownicy odpowiadają także za grafiki, zdjęcia i skład gazety – do drukarni wysyłany jest plik gotowy do wydruku.

To nie pierwszy „Kryształ” w historii Legionowa. Urzędnicy z Referatu Komunikacji Społecznej i Promocji dwukrotnie zostali wyróżnieni za działania w internecie, zdobywając laury w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych”. Także poprzednik „Pulsu Miasta”, czyli gazeta „Moje Legionowo”, otrzymała wyróżnienie w kategorii gazety miejskiej.

Bezpłatna gazeta „Puls Miasta” wydawana jest w nakładzie 6 tys. egzemplarzy i dystrybuowana w kilkudziesięciu stałych punktach miasta. Wersja elektroniczna dostępna jest na stronie internetowej miasta oraz na portalach społecznościowych.
IgZ