KOLEJNE WCIELENIE HRV

Choć jej nazwa jest znana i kojarzy się z atrakcyjnym, mocno przeszklonym, kontrowersyjnym SUV-em. Tym razem po reaktywacji mamy do czynienia z niedużym, ale bardzo intrygującym SUV-em, a właściwie Crossoverem. HONDA HRV dysponuje mnogością atutów mogących uwieść klientelę europejską.

Poprzednik produkowany od 1999 do 2006 roku był zwiewny, zwracał na siebie uwagę i miał ciekawą wersję trzydrzwiową. Druga generacja samochodu nie jest już tak kontrowersyjna, ale wciąż umiejętnie wyróżnia się na tle konkurencji i co ważne przyciąga wzrok przechodniów.

Japońska marka po okresie pewnego uspokojenia przechodzi w Europie do ofensywy modelowej. CIVIC TOURER zachwyca wielkością bagażnika i nowym – niemal nic nie palącym silnikiem diesla.

HRV – mniejszy brat modelu HONDA CRV efektem nieustannie wzrastającego popytu na małe SUV-y. Takie auta kupuje się głównie oczami. Jest to typowy przedstawiciel marki pod względem stylistycznym. Silnie zaokrąglone nadwozie jest pełne jednak  ostrych elementów, przetłoczeń idących dynamicznie w górę, a takę równie mocno biegnącej do góry dolnej linii okien. Dynamiczną linię podkreślają między innymi klamki tylnych drzwi schowane sprytnie w okolicach słupka C. Mamy także opadającą linię dachu. Projektanci starali się jakby nieco wygląd auta przybliżyć do coupe.

Z przodu mamy duże zespolone lampy, które mocno zachodzą na boki, oraz klasyczny dla Hondy grill. Z tyłu mamy jeszcze większe lampy zespolone, których część mocno zachodzi na bok pojazdu, a druga część jest na dużej klapie bagażnika. Atrakcyjne felgi doskonale komponują się z nadwoziem.

Wewnątrz panuje atmosfera iście hondowska. Czyli na pierwszy rzut oka widać tylko elementy futurystyczne. Dostrzegamy, iż wszystko jest na swoim miejscu i nie ma żadnych problemów z ergonomią. Konsolę centralną tworzy ekran dotykowy, który obsługuje się niemal jak smartfona. Ma mnogość funkcji, ale jest łatwy i przyjazny w obsłudze. Pod nim również dotykowy panel klimatyzacji. Tunel środkowy jest poprowadzony bardzo wysoko, tak, że drążek zmiany biegów jest umieszczony wysoko i wygodnie – blisko kierownicy. Mnogość schowków daje poczucie praktyczności. We wnętrzu znajdziemy twarde, jak i miękkie tworzywa. Wszystkie elementy są wzorowo spasowane, tak, iż żadne niepożądane i nieprzyjemne dźwięki nie dochodzą. Czytelne zegary – tradycyjne dla ostatnich modeli marki są mocnym elementem pojazdu. Fotele również są europejskie, czyli mają odpowiednią wielkość. Dobrze trzymają na boki. Na tylnej kanapie chyba żaden konkurent nie ma tak wiele miejsca. Dwie osoby będą podróżowały w bardzo komfortowych warunkach. Mimo przestronności na fotelach przednich jak i tylnych konstruktorzy wygospodarowali moc miejsca na bagaże. Poza normalnym bagażnikiem, pod jego podłogą jest jeszcze bardzo duży, głęboki schowek. Przy krótszych podróżach tylko on może służyć za właściwy bagażnik, w dodatku tam bagaże nie będą się przesuwać. Pojemność bagażnika to 448 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy dostajemy aż 1473 litry. Otwór załadunkowy jest szeroki.

Silnik benzynowy 1,5 litra, wolnossący generuje 130 KM i jest bardzo żywy. Współpracuje z dobrze zestopniowaną 6-przełożeniową skrzynią biegów. Napęd jest przekazywany na koła przednie. Na razie nie ma możliwości zakupu auta z napędem 4×4.

HRV to auto o zwartych proporcjach o długości 4294 mm, szerokości 1772 mm i 1605 mm wysokości. Jest zaskakująco dobry w prowadzeniu. Trzyma się doskonale drogi, zarówno na prostej, jak i zakrętach. Układ kierowniczy precyzyjnie działa. Łatwo można odczuć co się dzieje na drodze. Zawieszenie nie pochyla karoserii zanadto na boki. Komfort jazdy również jest na bardzo dobrym poziomie.

HONDA HRV to propozycja dla osób, które szukaja auta modneo i praktycznego zarazem – oszczędnego i przestronnego. Taki jest właśnie najnowszy kompaktowy Crossover od japońskiego producenta. W sam raz do wielkiej turystyki i miejskiej dżungli.

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski