Nowa wersja znanego i lubianego auta Renault Megane. Lubiany dotąd samochód w ciągu 21lat produkcji sprzedany został w ponad 6,6 mln egzemplarzy. Obecny model produkowany jest w Hiszpanii, w Palencjii, a podzespoły w Valadolid i Sevilli. Tam też produkowany jest model Kadjar.

Agata Szczech i Grzegorz Paszta z Renault Polska opowiedzieli o najnowszej wersji Megane. Potem dziennikarze ruszyli do Szkoły Jazdy Renault, by sprawdzić wiele systemów jakimi samochód dysponuje. Wersja GT ma system Easy Park Assist i 4 Control – czyli cztery koła skrętne. Do 80 km/h koła tylne skręcają się w stronę przeciwną, powyżej tej prędkości w tę samą stronę.  Czujniki parkowania ma także z boku pojazdu. Ma też układ wspomagania nagłego hamowania, kontroli pasa ruchu, kontroli odległości od auta poprzedzającego, kontrola i podawanie informacji o znakach drogowych.

Samochód jest spory, ale niski i muskularny. Długość 4,357 m, Rozstaw osi 2,669 m, bagażnik 434/1247 litrów.

Silniki wysokoprężne dCi 90 KM, 110 KM i 130KM, oraz 110 EDC i z dwoma turbinami 160 EDC.
Benzynowe Tce 100KM i 130 KM, oraz 130 EDC i 205 EDC

Wersja GT ma dwie końcówki układu wydechowego, 18 calowe koła i łopatki do zmiany biegów przy kierownicy.

Dla przyjemności można zamówić pojazd z doskonałym systemem audio BOSE.
W mroźny i śnieżny dzień pojechaliśmy także sprawdzić Megane na torze testowym. Na lodzie i śniegu już od pierwszych pokonywanych pachołków dostrzegamy, iż samochód prowadzi się wręcz genialnie. Na lodzie słucha kierowcy w każdym momencie.

Trzeba przyznać, iż francuski producent się postarał. Nowy RENAULT Megane jest nie tylko piękne i nowoczesne, ale także doskonale spisuje się na drodze. Gratulacje.