NISSAN kilka lat temu przerzucił się przede wszystkim na produkcję SUV-ów i aut terenowych. Słusznie, tu ma ogromne doświadczenie, ale pozostawił poza niemal wyczynowym GTR, który mówi nam dobitnie o wielkich możliwościach technologicznych firmy, także auta małe i legendarne niemalże jak Micra, oraz bardzo udany model Note.

Nissan Note poprzedniej generacji był normalnym autem, niczym nie wyróżniającym się z tłumu, więc ponadczasowym. Nikt specjalnie się za nim na drodze nie oglądał, jeździł poprawnie, a silniki do wyczynowych nie należały. Nowy Note ma w sobie coś intrygującego i jest bogato wyposażony. Przód auta jest długi z bardzo klinowo poprowadzonym dziobem pojazdu. Duże przednie światła z charakterystycznym wcięciem reflektora, w które wchodzi duży grill. Z boku uwagę przyciągają przetłoczenia na drzwiach i duże szyby boczne. Duże lusterka boczne kryją w sobie kamery. W sumie ten pojazd ma system kamer 360 stopni, oferuje trzy rodzaje widoku – z tyłu, z góry i z przodu. Cofanie i parkowanie stają się jeszcze łatwiejsze. Tył to duże drzwi do bagażnika. Patrząc na auto z każdej strony, wydaje się być atrakcyjne, ale bez specjalnych fajerwerków, czyli wygląd ponadczasowy, a to wróży długie lata sprzedaży.

Auto ma cały zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield – ostrzeżenie o obiektach w martwym punkcie lusterek wstecznych. Technologia ta wykorzystuje dźwięki i obrazy, by ostrzegać kierowcę przed innymi samochodami znajdującymi się w martwym polu. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, podobnie informuje kierowcę dźwiękiem i obrazem, tak samo jak ostrzeżenie o poruszających się obiektach.

Silnik benzynowy 1,2 80 KM przy 6000 obr/min. Max. moment obrotowy 110 Nm przy 4000 obr/min. Wielopunktowy wtrysk paliwa i trzykierunkowy katalizator. Elektryczne wspomaganie układu kierunkowego. Hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu. Masa 1124 kg. Zużycie paliwa 4,5 litra poza miastem i 5,2 litra benzyny w mieście. Motor jest dość dynamiczny, wydaje się jakby miał więcej mocy niż ma, a po wciśnięciu przycisku ECO jest łagodny i jeszcze mniej pali. ECO warto używać w mieście i na terenach podmiejskich. Jest też silnik benzynowy 1,2 98 KM przy 5600 obr/min i 147 Nm przy 4400 obr/min. Diesel 1,5 90 KM przy 4000 obr/min i 200 Nm przy 1750 obr/min. Wszystkie silniki są dostępne z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 90-konny benzynowy dostępny jest także z bezstopniową skrzynią CVT.

Wrażenia z jazdy są naprawdę pozytywne. Auto jest wygodne, jest w nim dużo miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. A fotele są przyjemnie twarde. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, a zegary czytelne, tradycyjnie duże. Auto nadspodziewanie dobrze się prowadzi i daje dużo przyjemności z jazdy. O wrażeniach z jazdy modelem z silnikiem wysokoprężnym opowiada Red. Grzegorz Traczewski z Auto Plus Radio „Note, którym podróżowałem, to samochód dla miłośników gadżetów. Cztery kamery ułatwiające parkowanie, bajerne niebieskie światełko, które wygląda tym ładniej, im ekonomiczniej się jedzie. Zestaw wskaźników, który się nie nudzi, a na dodatek aftermarketowe nakładki na klamki i elementy wyposażenia wnętrza – opisane nawet na specjalnych tabliczkach. Nowy Nissan Note to jednak samochód przede wszystkim oszczędny, bezpieczny i komfortowy – jak na swoje rozmiary. Prowadzi się wprost idealnie, będąc dobrym towarzyszem podróży. Trochę szkoda tylko, że nadwozie, które z tyłu upodobniło się tylko nieco do Juke’a straciło cechy minivana, jakim był poprzedni Note i braciszek z RENAULT – Modus”.

NISSAN NOTE daje nam więcej niż by się mogło wydawać. To jakby mały Van. Nadaje się do miasta, jak i długich podróży, więc wybierajmy się na wyprawy.