Nowy sezon testów zainaugurowała Motoryzacyjna Agencja Sierpowski. Liczni dziennikarze spotkali się w podwarszawskim Czosnowie. Były aż 24 samochody i… jeden rower, ale za to z elektrycznym wspomaganiem napędu marki Kreidler E-Bike.

Pogoda była w kratkę, lecz to nie przeszkodziło w ocenie własności jesdnych samochodów typu kombi i MPV. Testowano następujące pojazdy:
AUDI Q5
CITROEN DS4 2,0 Hdi
DACIA LOGAN MCV
FIAT 500L
FIAT 500L LIVING
FORD CONNECT DŁUGI
FORD CONNECT KRÓTKI
HONDA CIVIC TOURER 1,8
KIA CARENS
MERCEDES CITAN MIXTO
NISSAN QASHQAI
OPEL MERIVA FL
PEUGEOT 5008
RENAULT GRAND SCENIC
SEAT ALHAMBRA
SEAT LEON ST FR 2,0
SKODA OCTAVIA KOMBI 1,4 TSI 140
TOYOTA AURIS HYBRID TOURING SPORTS
TOYOTA RAV4
VOLKSWAGEN GOLF 2,0 TDI 4MOTION
VOLKSWAGEN SHARAN HIGHLINE
VOLVO P 1800
VOLVO V70

O wrażeniach z testów mówią dziennikarze, Tomasz Szmandra – Redaktor magazynów motoryzacyjnych Polskapresse; „Na dzisiejszej imprezie było wiele ciekawych modeli, które charakteryzowały takie cechy jak uniwersalność i wszechstronne możliwości wykorzystania wnętrza. Było kilka aut, które są nowościami na rynku, ale także kilka modeli, które od dłuższego czasu można oglądać na naszych drogach, a mimo to cieszą się dużą popularnością”.

Klaudiusz Madeja Motoleasing.pl; „Producenci szukają wszędzie oszczędności, widać to było po materiałach użytych do wykonania tapicerek niektórych aut. Jakby na przeciwnym biegunie stał Citroen DS5, który chyba wszystkich zauroczył swoim designem i wykończeniem. Okazało się również, że niektóre samochody nominalnie z niższej półki lepiej się prowadzą i sprawiają lepsze wrażenie, niż dużo droższe modele renomowanych marek”.

Grzegorz Traczewski Auto Plus Radio; „W segmencie kombi i vanów ekonomia podróży jest ostatnio tak samo ważna, jak jej komfort. Silniki, niezależnie od tego czym są napędzane są po prostu oszczędne. Tu także stosowane są metody zmniejszania pojemności skokowej i wyposażanie motorów w turbodoładowanie. Spalanie rzędu 5 – 6 litrów na setkę przy stałej prędkości podróżnej to dzisiaj maksimum. Współczesne minivany są lubiane przez tych, którzy cenią sobie dobrą widoczność z każdego miejsca w samochodzie. Do niedawna minivany nie grzeszyły urodą. Teraz jest inaczej. Produkty Renault, Kia, Seata, Peugeota, Citroena czy Volkswagena nadają się nawet na pojazdy reprezentacyjne”.

Już w czerwcu następne testy, z których zamieścimy relację.