W ubiegłorocznym debiucie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata VOLKSWAGEN POLO R-WRC zdobył mistrzostwo, wygrywając 10 z 13 rajdów. W tym roku z czterech rajdów wygrało … cztery! Trzy Sebastian Ogier i jeden Jari Matti Latvala. Teraz mamy premierę nowego Polo już piątej generacji.

W 2010 roku Polo zdobyło prestiżowy tytuł Car of the Year. Auto miało wiele wersji, ekonomiczną BlueMotion, Cross z podwyższonym zawieszeniem, GT z odłączaniem niektórych cylindrów, GTI dający sportowe emocje. Firma od 1973 roku zaczęła odnosić pasmo sukcesów. Przełomem była premiera przednionapędowego Passata. Drzewiej firma przywiązana była nie tylko do napędu tylnego, ale także do silników za tylną osią. Rok później zaprezentowano Golfa, a w 1975 roku Polo. 

Nowe auto ma nowy design, przednia maska ma mniejszy opór powietrza. Tylne lampy i zderzak są nowe. We wnętrzu jest duża ilość miejsca na puszki i butelki. W drzwiach przednich jest miejsce na butelki 1,5 litrowe. Auto ma podciętą kierownicę od dołu. Bagażnik 280 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń 952 litry.

Silniki benzynowe spełniają normę czystości spalin Euro 6. 

1,0 MPI 3cylindry 60 i 75 KM, zużycie paliwa mniejsze o 0,5 litra/ 100 km.
1,2 TSI 4 cylindry 90 i 110 KM, odpowiednio 1,1 i 0,4 litra mniej.
1,4 TDI Common Rail 3 cylindry 75 i 90 KM, odpowiednio 0,4 i 0,8 litra mniejsze spalanie.
Wersja BlueMotion pali 3,1 litra na setkę.

Nowością w Polo jest zawieszenie Sport Select, można je utwardzić, a dodatkowo auto jest obniżone o 15 mm. Hamulec multi kolizyjny zapobiega wielokrotnemu odbiciu auta po kolizji. Samochód ma czujniki parkowania z przodu i z tyłu.