Nawiązuje do najprzedniejszych tradycji marki. ALFA ROMEO MITO Quadrifoglio Verde jest prędkie i mocne, a do tego ma doskonałe hamulce, (czterotłoczkowe zaciski z przodu) aż tak dobre, że opony nie nadążają, zbyt wcześnie tracą przyczepność. Ale było zimno, a opony to zimówki, a nie sportowe na suchy asfalt używane na torze.

A jakie wrażenia z jazdy!? – Jak zwykle przednie. Przyjemność z jazdy jest wielka, auto pozwala na szarżę i daje poczuć przyspieszenie, a jak brzmi! Właśnie tak, jak powinna brzmieć Alfa Romeo z mocnym silnikiem. To auto męskie, choć w normalnych, cywilnych wersjach kojarzone jako damskie na dojazdy do pracy i krótkie podmiejskie wypady. Za to uwagę na ulicy zwraca na siebie zawsze.

Samochód ma motor 1,4 benzynowy turbodoładowany o mocy 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Silnik jest 16 zaworowy z jednym wałkiem rozrządu. Utrzymał wielopunktowy wtrysk i korzysta z technologii MultiAir, co oznacza brak tradycyjnej przepustnicy. Napełnianiem komór spalania sterują bezpośrednio zawory ssące, przepływ powietrza kontrolowany jest bezpośrednio na zaworze dolotowym odpowiednio do aktualnego zapotrzebowania silnika. Jak widać działa i to dobrze.

W sterowaniu pracą silnika pomaga komputer. Kierowca ma do dyspozycji obok lewarka zmiany biegów przełącznik z symbolami d.n.a – czyli Dynamic. Normal. All weather. W wersji dynamic rozwija przed nami pełnię swych możliwości. Jest mocny, doskonale przyspiesza, jest nieco głośniejszy i sprawia dużo frajdy z jazdy. Normal jest normal, służy do codziennego przemieszczania się. Dobrze przyspiesza, ale nieco wolniej reaguje na nacisk pedału gazu. All weather jak sama nazwa wskazuje nie jest eco i może spalić więcej paliwa, niż w wersji normal, ale w śniegu i błocie zmniejsza zapotrzebowanie , a raczej podaż momentu obrotowego i mocy na kołach.

Wnętrze, intryguje jak zwykle u Alfy. Przejrzysta deska rozdzielcza, przełączniki umieszczone tak, iż obsługa jest intuicyjna. Zegary przejrzyste i duże. Na pedałach mamy sportowe, metalowo-gumowe nakładki. Elegancki lewarek zmiany biegów dopełnia całości.

O Alfa Romeo Mito mówi Red. Grzegorz Traczewski z AUTO PLUS RADIO ; „W ofercie Alfy Romeo na polski rynek model Mito to praktycznie jedyna możliwość zaprzyjaźnienia się z tą legendarną marką. Do szuflady z napisem przeszłość należy włożyć złą jakość tej marki, bo nasze testowe Mito współpracowało z nami bez zarzutu. Pozycja za kierownicą, fotele, wnętrze z jednej strony, hamulce, zawieszenie i 170 KM pod maską z drugiej, to argumenty, które przekonają każdego miłośnika sportowego auta.

Bez wątpienia to najciekawsza ALFA ROMEO. Nie ze względu na na bardzo mocny silnik, lecz ze względu na doskonałe zawieszenie wspomożone przez sterowanie elektroniczne i doskonałe, skuteczne hamulce, których zaciski w dodatku są pomalowane na czerwień typową dla Alfy. Niesamowite!