Z pełnym zestawem technologii SKYACTIV, dobranych do emocjonującej stylizacji „KODO – Dusza Ruchu”, najnowsza generacja bestsellera Mazdy ma zamiar przewyższyć wszelkie oczekiwania Klientów.

Mazda3 zapowiada debiut nowego stylu wnętrz Mazdy, który dzieli kabinę na dwie kontrastujące strefy: ergonomiczne miejsce kierowcy oraz komfortową przestrzeń dla pasażerów, oddzielne, ale zarazem połączone przez asymetryczną centralną konsolę. Zaprojektowana z myślą o pasażerach, kabina nowej Mazdy3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania. 

Nowa Mazda3 jest dostępna w Polsce z gamą zaawansowanych zespołów napędowych SKYACTIV, obejmującą wolnossące silniki benzynowe, w połączeniu z automatycznymi lub ręcznie sterowanymi skrzyniami biegów. Wszystkie mają lekką konstrukcję SKYACTIV oraz w standardzie 
i-stop, zaawansowany układ start-stop Mazdy. SKYACTIV-G jest także dostępny z i-ELOOP, zaawansowanym układem odzysku energii hamowania. Zaadaptowane do wymagań segmentu, podwozie SKYACTIV-Chassis i nadwozie SKYACTIV-Body tworzą unikalne połączenie, dzięki któremu aerodynamika, bezpieczeństwo, wytłumienie drgań 
i hałasu w nowej Maździe3 są lepsze niż kiedykolwiek. Rezultat: doskonałe, liniowe prowadzenie 
i precyzja kierowania razem z podwyższonym komfortem jazdy, zaskakująco cichym wnętrzem i mniejszym zużyciem paliwa.

W nowej Maździe3 połączono zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa z jej innowacyjną koncepcją biernej ochrony pasażerów i pieszych. Jak w poprzednich modelach SKYACTIV, Mazda spodziewa się najwyższych not dla swojego nowego modelu w testach EuroNCAP i innych organizacji oceniających bezpieczeństwo.

 

 

Dane techniczne

Mazda3 dane techniczne (na rynki europejskie, poza Rosją).

Wymiary (dane wstępne).

 

 

 

Sedan

Hatchback

Typ/rodzaj nadwozia

 

Samonośne

Samonośne

Liczba drzwi

 

4

4 + drzwi bagażnika

Liczba miejsc

 

5

5

Współczynnik oporu powietrza Cx*

Cx

0.258

0.275*

Pole przekroju poprzecznego, m

m2

2.258

2.258

Zewnętrzne

Długość całkowita z/bez wspornika tablicy rejestracyjnej

mm

4,585 / 4,580

4,465 / 4,460

Szerokość całkowita

mm

1,795

1,795

Szerokość całkowita (z lusterkami)

mm

2,053

2,053

Wysokość całkowita bez anteny, z obciążeniem

mm

1,450

1,450

Rozstawi osi

mm

2,700

2,700

Zwis przedni z /bez wspornika tablicy rej.

mm

930 / 925

930/ 925

Zwis tylny

mm

955

835

Rozstaw kół przednich

mm

1,555

1,555

Rozstaw kół tylnych

mm

1,560

1,560

Prześwit między osiami (z obciążeniem)

mm

155

155

Wewnętrzne

Wysokość nad fotelami przód

mm

981

981

Wysokość nad siedzeniami tylnymi

mm

955

955

Szerokość na wysokości ramion z przodu

mm

1,452

1,452

Szerokość na wysokości ramion z tyłu

mm

1,382

1,382

Szerokość na wysokości bioder z przodu

mm

1,411

1,411

Szerokość na wysokości bioder z tyłu

mm

1,360

1,360

Miejsce na nogi z przodu

mm

1,073

1,073

Miejsce na nogi z tyłu

  mm

909

909

Miejsce na kolana z tyłu

mm

16

16

Bagażnik

Pojemność do półki z siedzeniami rozłożonymi (VDA)**

l

408

348

Pojemność do sufitu z siedzeniami złożonymi (VDA)**,

l

1,250

Wysokość do półki bagażnika**

mm

501

500

Długość na podłodze do 2. rzędu siedzeń

mm

1,019

885

Długość na podłodze do 1. rzędu siedzeń

 

mm

1,754

1,612

Szerokość między wnękami kół tylnych

mm

1,022

1,022

Szerokość na podłodze

mm

1,319

1,261

Wysokość krawędzi załadunku od nawierzchni

mm

706

701

Szerokość/wysokość otworu bagażnika

mm

860 / –

1,020 / 785**

 

* Z aktywną żaluzją chłodnicy

** Z zestawem naprawczym kół, ze schowkiem podpodłogowym

 

 

Silniki benzynowe (dane wstępne)

 

 

   

SKYACTIV-G 1.5

SKYACTIV-G 2.0, 120 KM

 

SKYACTIV-G 2.0
165 KM z i-ELOOP

Silniki

       

Typ silnika

 

R4 DOHC

16-zaw.

R4 DOHC

16-zaw.

R4 DOHC

16-zaw.

Pojemność skok.

cm3

1496

1998

1998

Średn. cyl.x skok tłoka

mm

74,5×85,8

83,5×91,2

83,5×91,2

Napęd rozrządu

 

Łańcuchowy

Łańcuchowy

Łańcuchowy

Układ wtrysku paliwa

 

Wtrysk bezpośredni

Wtrysk bezpośredni

Wtrysk bezpośredni

Stopień sprężania

 

14.0:1

14.0:1

14.0:1

Układ oczyszczania spalin

 

Katalizator potrójnego działania

Katalizator potrójnego działania

Katalizator potrójnego działania

Moc maks.

kW(KM)/obr./min

74 (100)/6000

88 (120)/6000

121 (165)/6000

Maks. moment

Nm/obr./min

150/4000

210/4000

210/4000

Paliwo

 

95 RON

95 RON

95 RON

Pojemność zbiorn. paliwa

l

51

51

51

Pojemność miski olejowej

l

3,9

4

4

Akumulator

 

Q-85

Q-85

Q-85

Skrzynia biegów

 

6-bieg. man

6-bieg. man./aut.

6-bieg man./aut.

 

 

Hatchback – osiągi i masy (dane wstępne)

 

   

SKYACTIV-G 1.5

SKYACTIV-G 2.0
moc standard

SKYACTIV-G 2.0
podwyższ. moc

z i-ELOOP

Skrzynia biegów

 

6-bieg. man.

6-bieg. man.

6-bieg. aut.

6-bieg. man.

Osiągi

         

Prędkość maks.
(z ogranicznikiem)

km/h

182

195

194

210

Przyspieszenie
(0-100km/h)*

s

10,8

8,9

10,4

8,2

Zużycie paliwa

         

Miejskie

L/100 km

6,5

6,5

7,0

7,5

Pozamiejskie

L/100 km

4,3

4,3

4,8

4,8

Średnie

L/100 km

5,1

5,1

5,6

5,8

Emisja CO2 (średnia)

g/km

119

119

129

135

Norma emisyjna

 

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Masa i ładowność

         

Min. masa własna (bez kierowcy)

kg

1190

1205

1240

1220

Min. masa własna **

kg

1265

1280

1315

1295

Maks. masa dopuszczalna

kg

1800

1815

1835

1815

Maks. ładowność

kg

610

610

595

595

Dop. obc. osi przedniej

kg

930

960

980

960

Dop. obc. osi tylnej

kg

945

930

930

930

Dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca

kg

600

600

600

600

Dopuszczalna masa przyczepy hamowanej (pochyłość 12%)

kg

950

1300

1300

1300

Dopuszczalna masa przyczepy hamowanej (pochyłość 8%)

kg

1500

1600

1600

1600

Dop. obc. dachu

kg

75

75

75

75

 

* W warunkach testowych Mazdy

** Z kierowcą 75 kg

 

 

 

 

 

1 KOMENTARZ

  1. Nie miałem jeszcze okazji przejechać się nową 3-ką, ale patrząc na wyniki testów i opinie chętnie bym to zrobił. Technologie Skyactiv wydają się dosyć sensowne i myślę, że niskie spalanie może przyciągnąć sporo kierowców zainteresowanych tanimi w utrzymaniu kompaktami. Podobno pracują już też nad nową Mazdą 2, to też może być całkiem mocny zawodnik w segmencie B.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.