Końca prac związanych z budową legionowskiego tunelu niestety jeszcze nie widać. Dobrą wiadomością jest jednak to, że zadbano o to, aby był on – jak już oczywiście powstanie – odporny na zalanie. Porozumienie w tej sprawie zawarł powiat legionowski,   miasto Legionowo i PKP.

– Już od kilku miesięcy powiat, a dokładnie służby inwestycyjne starostwa, zwracały uwagę na to, że według nas rozwiązania przewidziane w przebudowie tunelu, jeśli chodzi o odwodnienie, mogą nie zdać egzaminu w przypadku nawalnych deszczy – mówi Joanna Kajdanowicz, rzecznik prasowy starostwa powiatowego w Legionowie. Zdaniem urzędników skutecznym rozwiązaniem byłoby podłączenie tunelu do systemu miejskiej kanalizacji deszczowej. Sfinalizowanie wielomiesięcznych uzgodnień mających doprowadzić do budowy dodatkowego odwodnienia przeprawy pod torami nastąpiło na początku sierpnia. W myśl porozumienie podpisanego między miastem, starostwem a PKP tunel zostanie podłączony do kanalizacji zamontowanej w przebudowywanych właśnie ulicach: Parkowej i Jagiellońskiej. – Powiat jest szczególnie tym zainteresowany ponieważ my będziemy później zarządcą tunelu. Także szczególnie zależało nam na tym, aby te rozwiązania były optymalne. W wyniku tego porozumienia, przy przeprawie pod torami zostanie wybudowany dodatkowy system odwodnienia, który będzie odprowadzał wodę do kanalizacji miejskiej –  dodaje rzeczniczka starostwa. A miasto nie będzie pobierało z tego tytułu żadnych opłat.

Udział ratusza w przygotowaniu odpowiedniego odwodnienia dla budowanego jeszcze tunelu, na tym się nie kończy. – Gmina opracowała projekt budowlany, który przekazała inwestorowi, czyli starostwu. Ono w oparciu o ten projekt ogłosiło przetarg. Prace już trwają i są bardzo zaawansowane. Na dzień dzisiejszy został już wybudowany system kanalizacji grawitacyjno tłocznej. Do wybudowania pozostaje przepompownia w rejonie ulicy Barskiej – tłumaczy Bożena Kowalczyk z Wydziału Inwestycji UM w Legionowie. Do kolei należy natomiast wybudowanie kanalizacji na odcinku pomiędzy zbiornikiem  retencyjnym, który powstanie przy tunelu, a planowaną przepompownią. Stamtąd deszczówka będzie płynęła kanałami zamontowani wzdłuż ul. Jagiellońskiej i Parkowej do miejskiej kanalizacji deszczowej, a z niej wprost do Wisły.